torsdag 10. november 2011

Sol og rekreasjon i Múi Né i Phan Thiet.

I dag satt vi turen ut mot østkysten fra Ho Chi Minh. Vi satt klokka til å ringe kl 05:00 for å nå et tog som gikk fra Ho Chi Minh kl 06:50. Toget skulle ta oss til badebyen/feriebyen Phan Thiet. Dette er et sted vi skal være på fram til søndag. Her skal vi fokusere på rekreasjon i form av bading, soling og bare nyte hver en eneste time fram til søndag. Malin som er vår reiseleder hadde ordnet dette stedet på forhånd. Og stedet  ga meg en form for målløshet. Det var et fantastisk sted som gjorde meg nesten helt målløs. Også her er det billig å være for å spise og drikke. En øl koster f.eks 8,-. Vi kan bare knipse så kommer en service-mann. Han henter drikke til oss, han snur solsengen når det trengs. Og det er kort vei til masage for den som ønsker det.

Været i dag har vært lettskyet med noe sol. Men gradene holder godt over 30 pluss. For meg er det bare helt perfekt.

 Før avreise med toget til Phan Thiet. Togturen tok 4 1/2 timer.

 Toget var velfylt.

Kjekt med en iPad når en skal sitte 4 1/2 timer på toget. Kongen av Bastø kan da være tingen.

Vel framme i Phan Thiet.

Utenfor togstasjonen i Phan Thiet.

 Taxi-sjåføreren hjelper oss med pikk-pakket vårt. Som alltid ytes god service.

 Trafikken er like livlig her som på andre steder i Vietnam vi har besøkt..

 Vi har hver vår bungalow som ses i bakgrunnen her. Dette er utsikten fra vår ballkong.

 Frank på plass på solsenga.

 Malin knipser bilde av Anders som løp ut i sjøen.

 Hilde er godt plassert på solsenga. Stedet for å få massasje ligger bak henne.

 Anders og Malin under sin parasoll. 

 Frank har funnet rett stilling for sin rekreasjon. Herlig å kunne sovne litt her. Jeg ble borte i ca 1 time.

 Anders er bortom for å se om det var noe liv i meg. Og det var det jo.

 Stranden i Phan Thiet. (Foto: Anders Volling)

 Fra hengekøya så jeg rett opp til disse kokosnøttene. Ikke helt ufarlig å ligge under de kulene.

 Tove, Malin og Anders slår av en prat under parasollen.

Her ser dere bungalowene vi bor i.

 Svein og Hilde sjekker inn til sin bungalow. Store og fine med senger det nesten bare er å drømme om.

Fra ballkongen vår i Phan Thiet.

 Også dette bildet er fra ballkongen vår.

 Det ble litt tid til shopping i kveld også.

Kjær-ingen og meg :-)

Akkurat her oppholdt vi oss i kveld. Noe godt i ganen ble det. Vår bungalow ligger rett til høyre for bassenget.


1 kommentar:

  1. Jeg vil også dit ;)
    Ser HERLIG ut!!!
    Palmesus, god mat og drikke og gjøre-minst-mulig-et-par-dager, gjør nok godt for kropp og sjel etter en del tråkking inne i byen! Vil jeg tro...
    Her er det grått, litt yr i lufta og seks-syv grader. Typisk novembervær, altså ;)
    Hils alle!

    John & Anne

    SvarSlett